نکات حرفه ای مخمل پاشی (5)

دستگاه مخمل پاش سپهر برای کاکتوس
سیستم اتوماتیک در مقابل دستی (بخش 3 )
2022-01-04

نکات حرفه ای مخمل پاشی (5)

نکته 4:  نصب دسته پاشش برای تولید:

در کار مداوم مثلا برای تولید قطعه یا چاپ مخمل روی لباس برای جلوگیری از خستگی کاربر میتوان به روشهای زیر عمل کرد:

1- برای مخملی کردن قطعات کوچک میتوان با قراردادن ظرف پودر متصل به دسته پاشش روی یک پایه عایق و به سمت بالا و استفاده از پدال برای روشن کردن دسته پاشش و حرکت دادن قطعه کار در بالای ظرف پودر به فاصله حدود 10 سانت به راحتی و به سرعت قطعه را مخملی کرد.

اگر همین کار را در یک محفظه از جنس پلکسی انجام بدهید علاوه بر مورد بالا از پراکندگی غبار مخمل هم جلوگیری میشود. عموما ابعاد این محفظه را مانند آکواریوم خانگی در نظر میگیرند. میتوانید بالای محفظه را باز بگذارید که قطعه از آن ناحیه داخل ظرف شود و یا کنار محفظه باز باشد و قطعه را از کنار وارد نمایید هر روش مزایای خود را دارد که بسته به نوع کار میتوان از آن بهره جست.

برای افزایش بهره وری از این ظرف اولا در بیرون آن از لامپ یا ال ای دی برای روشن کردن داخل محفظه کمک بگیرید و ثانیا اگر قطعه را از کنار ظرف وارد مینمایید بهتر است در بالای ظرف یک ورق فلزی که با یک سیم به ارت متصل است نصب نمایید که به پرتاب پودر از پایین به بالا کمک می کند.

2- از یک کش محکم مانند کش ترکبند موتور ها برای آویزان نمودن دسته پاشش استفاده کنید این روش زمانی که لازم است دسته پاشش حرکت داده شود مانند چاپ مخمل روی لباس توصیه میگردد. در اینصورت سنگینی دسته پاشش توسط کش تحمل میگردد و در عین حال قدرت مانور کافی برای مخمل پاشی همه قسمتهای کار وجود خواهد داشت.

3- استفاده از یک استند چرخ دار برای نصب ثابت دسته پاشش روی آن و حرکت جلو و عقب استند برای قرار گرفتن ظرف پودر مخمل روی کار هم کاربردهای مفیدی دارد.

4- امکان ساخت ظروف خاص توسط کاربر نیز وجود دارد مثلا برای مخمل پاشی روی نوار آببندی دور شیشه خودرو یک ظرف از جنس عایق الکتریسیته مانند پلکسی شبیه به قیف با ابعاد بزرگ ساخته شده و با نصب توری در داخل آن و اتصال به فنر دسته پاشش کار مخمل پاشی انجام میشود در این حالت برای پرکردن مخمل نیازی به توقف نیست و از بالا مخمل اضافه شده و از توری عبور کرده و روی کار میریزد. از یک موتور ویبره کوچک هم برای پاشش بهتر استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *