سیستم اتوماتیک در مقابل دستی (بخش 3 )

نکات حرفه ای مخمل پاشی (4)
2021-11-04
نکات حرفه ای مخمل پاشی (5)
2022-06-04

سیستم اتوماتیک در مقابل دستی (بخش 3 )

دستگاه مخمل پاش سپهر برای کاکتوس

کاکتوس مخملی

روشهای ابتکاری برای تیراژهای متوسط:
روشهای ابتکاری میتواند به میزان چشمگیری میزان سرمایه گذاری را برای راه اندازی خط تولید کاهش دهد.
اگر با دقت و توجه به نیاز کالای تولیدی ابزار مورد نظر تهیه شود میتواند تعداد و کیفیت تولید را در هر شیفت کاری افزایش دهد. مثلا فرض کنید میخواهید یک کارگاه مخمل پاشی کاکتوس راه اندازی نمایید. پیشنهاد ما استفاده از یک محفظه است که برای مخمل پاشی از آن استفاده میشود و یک ظرف درجه بندی شده برای چسب. کافی است سر کاکتوس را به اندازه عدد یا علامت روی ظرف چسب داخل آن نمایید و بیرون آورده کمی صبر کنید تا قطره اضافه ریزش کند و سپس آنرا از یک طرف وارد محفظه کرده و از طرف دیگر دسته مخمل پاشی را وارد نمایید و کار مخمل پاشی را انجام دهید. یا میشود دسته و ظرف مخمل پاش را در داخل این محفظه بصورت ثابت قرارداد و توسط پدال روشن و خاموش نمود. با این روش اولا پراکندگی پودر مخمل به حداقل میرسد و پودرهای اضافه عموما به داخل خود محفظه میریزند و ثانیا نیازی به جابجایی دسته پاشش نیست. لازم به تذکر است که امکان پاشش به سمت بالا هم وجود دارد بنابراین کافی است سر ظرف پودر به سمت بالا باشد و کاکتوس را روی آن حرکت دهید.
اگر این محفظه را از جنس شفاف مانند پلکسی بسازید میتوانید از ال ای دی در بیرون آن برای ایجاد روشنایی داخل محفظه استفاده نمایید.
بعد از این مرحله لازم است این کاکتوس ها در جایی قرار گیرند تا چسب آنها خشک شود بنابراین بهتر است از ابتدا پایه آنها بگونه ای باشد که براحتی در قفسه ها انبار شوند.
حال فرض کنید همین کار را میخواهید برای مخمل پاشی کفش انجام دهید کافی است یک محفظه دیگر برای چسب زنی بسازید و توسط پیستوله در این محفظه کفش را چسب کاری نمایید.
میتوانید این روش را با کمی تغییرات برای انواع کارهای کوچک بکار ببرید.
از آنجایی که دستگاه مخمل پاش سپهر از نوع دستگاه مخمل پاش صنعتی است نگران قدرت پاشش به سمت بالا نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *