نکات حرفه ای مخمل پاشی( 2و3)

نکات حرفه ای مخمل پاشی (1)
2021-08-14
نکات حرفه ای مخمل پاشی (4)
2021-11-04

نکات حرفه ای مخمل پاشی( 2و3)

نکته 2   رنگ زمینه:

وقتی که رنگ پودر مخمل با رنگ زمینه کار متفاوت باشد احتمال تاثیر گذاشتن رنگ زیر بر روی رنگی که در کار نهایی مشاهده میشود زیاد است مخصوصا زمانی که شما تازه تجربه مخمل پاشی را دارید و احتمال کم پشت بودن پودر مخمل در نقاطی از کار زیاد است . همچنین رنگ زمینه تیره در هنگام استفاده از پودرهای رنگ روشن میتوانند این مسئله را تشدید نمایند. در این حالت براحتی با مخلوط کردن چسب زیر کار با کمی رنگ یا جوهر رنگ میتوانید رنگ زمینه را به رنگ پودر مخمل نزدیک کنید. در برخی مواقع بجای چسب از خود رنگ استفاده میشود که طبیعتا با انتخاب رنگ مناسب میتوانید به این هدف برسید.
زمانی که از پودرهای تیره استفاده مینمایید پوشش بهتری از جهت مخفی کردن رنگ زمینه ایجاد مینماید و عموما نیازی به اضافه کردن رنگ به چسب نیست.

نکته 3   ارت زیر کار:

دستگاه مخمل پاش ، پودر مخمل را بار الکتریکی میدهد و هم باعث پرتاب آن از ظرف به طرف بیرون میشود و هم باعث میگردد که الیاف پودر بصورت ایستاده در چسب قرارگیرند. وجود ارت ( اتصال زمین ) در کار مورد نظر این وضعیت را تقویت کرده و به افزایش کیفیت نهایی کار کمک میکند.
برای سطوح صاف مانند مقوا یا ورق های ام دی اف و نظایر آن ، اگر زیر کار ارت باشد کافی است. اما گاهی کار ما سه بعدی است و گذاشتن روی ارت نه تنها کمکی نمیکند بلکه باعث انحراف پودر شده و مانع از نشستن پودر روی کار میشود.
بهترین روش برای این منظور اتصال قسمتی از چسب روی کار توسط یک سیم نازک به ارت است در اینصورت تمامی چسب روی کار حکم ارت پیدا میکند و باعث جذب خوب پودر میگردد.
توجه داشته باشید که برای پاشش روی دیوار و نظایر آن خود دیوار حکم ارت دارد و پودر مخمل را بخوبی جذب مینماید.
اتصال ارتی که در مورد آن صحبت شد علاوه بر ارت خود دستگاه مخمل پاش است که باید حتما متصل باشد. یعنی یک سیم از زیر کار یا از خود قطعه کار به ارت وصل شود. توجه داشته باشید که چون دستگاه مخمل پاش سپهر از نوع مخمل پاش صنعتی است و قدرت بالایی دارد، اگر ورق یا میز فلزی زیر کار به ارت وصل نباشد وضعیت بدتر میشود زیرا این فلز شارژ شده و پودر مخمل پس زده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *