راه اندازی دستگاه مخمل پاش

غلطک برای چسب زنی
نحوه چسب زنی روی کار برای مخمل پاشی
2017-03-06
مخمل پاش برای تزیینات
آماده سازی برای پاشش پودر مخمل
2017-03-08

راه اندازی دستگاه مخمل پاش

مخمل پاش

تابلوی دستگاه مخمل پاش سپهر

کابل اتصال برق و سیم ارت در پنل پشتی دستگاه مخمل پاش قرار دارد که قبل از شروع به کار باید متصل شوند. ابتدا سیم ارت ( اتصال زمین ) را توسط گیره سر آن به ارت کارگاه وصل کنید. با اتصال دوشاخه برق ، و سپس وصل کلید تابلو که در پنل جلویی قرار دارد، دستگاه آماده کار خواهد بود. با تنظیم ولوم دستگاه میتوانید مقدار ولتاژ و در نتیجه شدت پاشش خروجی را تنظیم نمایید. با اتصال پدال به فیش مربوطه در پنل جلو میتوانید از آن بجای کلید روی دسته استفاده کنید. فیوز که در پنل پشتی قراردارد برای حفاظت دستگاه مخمل پاش است اگر این فیوز سوخت باید دستگاه برای تعمیر ارسال شود.
توجه داشته باشید علاوه بر متصل کردن دستگاه به ارت، باید میز یا بخشهای فلزی زیر کار نیز با یک سیم جداگانه به ارت وصل گردد.

داخل ظرف پودر که در سر دسته پاشش مخمل پاش قرار داده میشود، به میزان لازم پودر مخمل بریزید. بهتر است قبل از استفاده از پودر مخمل آنرا الک کنید تا الیاف به هم چسبیده جدا شوند و پاشش روان تر انجام شود. درب توری ظرف را در جای خود قرار دهید و پس از روشن کردن دستگاه مخمل پاش، دسته پاشش را روی کار بگیرید و دکمه روی دسته پاشش ( یا پدال ) را فشار دهید پودر شروع به پاشش می کند. با تکانهای ریز به خروج بهتر پودر از ظرف کمک کنید.
پودر های نو و باکیفیت بدون نیاز به تکان دادن شروع به خارج شدن از ظرف پودر می کنند اما پودر های کهنه به هم گیر می کنند و براحتی از توری عبور نمی کند که عموما با تکان های ریز از هم باز می شوند.
برای حاشیه های داخلی، قدرت زیاد، مناسب نیست. با تنظیم ولتاژ ، بهترین وضعیت را پیدا کنید.
بهتر است داخل ظرف پودر پر باشد ولی الزامی نیست.
پس از پاشش مخمل، دسته را در جایی قراردهید که جرقه نزند در مواردی که از میز فلزی استفاده میکنید بین میز و دسته یک جنس عایق مثل چوب و یا یک جعبه مقوایی قراردهید که دسته را روی آن بگذارید و با زمین یا هر سطح فلزی فاصله پیدا کند. جرقه زدن های متوالی میتواند برای دستگاه مخمل پاش و نیز وسایل الکترونیکی اطراف مضر باشد.
مراقب باشید به ولوم دستگاه ضربه نخورد در صورتی که ولوم خراب شود و ولتاژ دستگاه مخمل پاش روی حداکثر باقی مانده و قابل تنظیم نباشد باید برای تعمیر ارسال شود در غیر اینصورت ممکن است به دسته آسیب وارد گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *