نکات حرفه ای مخمل پاشی (4)

نکات حرفه ای مخمل پاشی( 2و3)
2021-09-30
دستگاه مخمل پاش سپهر برای کاکتوس
سیستم اتوماتیک در مقابل دستی (بخش 3 )
2022-01-04

نکات حرفه ای مخمل پاشی (4)

نکته 4نگهداری و تازه کردن پودر مخمل

1 – نگهداری پودرمخمل:

پودر مخمل الیاف نساجی هستند که به سایز های مورد نظر برش خورده اند. این الیاف برای استفاده در دستگاه مخمل پاش بهینه شده اند. بدین معنا که باید بتوانند الکتریسیته ساکن که توسط دستگاه مخمل پاش اعمال میشود را بخوبی جذب نمایند. در اینصورت است که هم بخوبی به بیرون ظرف پودر و به سمت کار پرتاب میشوند و هم بصورت کاملا ایستاده در چسب قرار میگیرند تا نتیجه کار مخملی و برجسته و یکنواخت بشود.

برای این منظور موادی به این الیاف زده شده که این خاصیت را ایجاد یا تقویت کند. این مواد به مرور خاصیت خود را از دست میدهند ولی اگر نگهداری پودر بصورت اصولی انجام شود ماندگاری پودر افزایش میابد. دستگاه مخمل پاش سپهر، دستگاه مخمل پاش صنعتی است و قدرت کافی حتی برای پودرهای کهنه را نیز داراست. درهر صورت استفاده از پودرهای نو نتیجه ای بهتر خواهد داشت.
چند نکته را در مورد پودر مخمل رعایت نمایید:
اولا پودر را از جای مطمئن خریداری نمایید که هم بتازگی تهیه شده باشد و هم اصل باشد. متاسفانه تقلب در این زمینه زیاد شده و چون تشخیص پودر کهنه و نو کار مشکلی است با نگاه کردن یا تست های ساده نمیتوان خرابی پودر مخمل را دید.

ثانیا پودر باید در بسته نگهداری شود. هنگام استفاده هم باید مقدار مورد نیاز از کیسه پودر برداشته شده و مجددا درب کیسه بسته شود. ترجیحا بهتر است در جای خنک و با رطوبت مناسب نگهداری گردد. این کارها علاوه بر حفظ موارد استاتیکی که الکتریسیته ساکن را در خود جذب میکند باعث حفظ خواص مکانیکی نظیر جلوگیری از گلوله شدن و سفت شدن الیاف هم میشود.

2 – تازه کردن پودرمخمل:

اگر به تازگی پودر شک دارید پیشنهاد میشود با مخلوط سرکه سفید و آب شرایط آنرا بهبود دهید به این شکل که پودر را روی روزنامه پهن کنید و مخلوط سرکه و آب را روی آن اسپری نمایید و سپس آنرا جمع کرده داخل کیسه نایلونی و بصورت در بسته حدود یک روز نگهداری کنید سپس پودر را به اندازه مصرف برداشته و قبل از مصرف الک نمایید.

الک کردن پودر در هر شرایطی چه پودر تازه باشد یا کهنه به پاشش بهتر آن کمک میکند.

3 – علت عدم پاشش مناسب پودر:

اولین علت به کهنه بودن پودر برمیگردد که توضیح آن داده شد.

دومین علت برعکس بالا برای پودرهای خیلی تازه که رطوبت بیش از حد دارند اتفاق میافتد که لازم است با پهن کردن پودر مصرفی، رطوبت آن کمی گرفته شود.

سومین عامل گرفتگی توری درب ظرف پودر مخمل است که با یک فرچه براحتی قابل تمیز کردن میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *