کاربردهای مخمل پاشی

مخمل پاش برای تزیینات
آماده سازی برای پاشش پودر مخمل
2017-03-08
مخمل پاشی یا فلوک چیست؟
2017-03-10

کاربردهای مخمل پاشی

چاپ مخمل

نمونه چاپ مخمل روی پارچه مبلی با دوام بالا

کاربردهای مخمل پاشی آنقدر زیاد است که معرفی چند نمونه شناخته شده فقط بخشی از این تعداد را بیان میکند . برای نمونه باید اشاره کرد که مخمل پاشی روی شمع یا مخمل پاشی روی کاکتوس در چند سال اخیر باب شده اند و قبل از آن وجود نداشتند یا مخمل پاشی روی دیوار را ما در سال 91 با ارائه یک کلیپ روی سایت آپارات معرفی کردیم که خوشبختانه با اجرایی شدن آن به یک شغل جدید تبدیل شد.
هر ساله به تعداد کارهای مخملی جدید و بازارهای جدید اضافه میشود .
مخمل پاشی داخل خودرو یکی از مواردی است که در سالهای اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده و اکنون بعنوان کسب و کار مستقل مطرح است.
مخمل پاشی روی سفال و بلورجات از مواردی هستند که نمونه های آن در بازار پیدا میشوند.
از کاربردهایی که خیلی میتواند بازار ساز باشد مخمل پاشی قاب موبایل است. با مخملپاشی و حتی اجرای طرح لیزری روی سطح مخمل پاشی شده میتوان ایده های جدید خلق کرد.
اکنون مخمل پاشی کاملا جایگزین چسباندن پارچه مخمل روی سطوحی نظیر جعبه جواهر شده و علاوه بر تمیزی کار، قیمت ارزانتری هم دارد.
از دیگر مواردی که ما به علاقمندان توصیه میکنیم استفاده از دستگاه مخمل پاش در دکوراسیون داخلی است. یکی از کارهای بکر که میتواند مورد استقبال بازار قرار گیرد استفاده از مخمل پاشی در پتینه و گچبری است.
مخمل پاشی یا چاپ مخمل کاربردهای بیشتری هم دارد برخی مانند چاپ روی لباس و پارچه از سالهای قبل بوده و شاید اولین کاربرد مخمل پاشی روی انواع پارچه بوده است. 
در صنایع نساجی  برای ایجاد طرحهای مخملی روی لباس و پارچه  از تیشرت های معمولی گرفته تا پارچه های مبلی از شابلون سیلک برای زدن چسب استفاده شده و سپس مخمل پاشی می شوند و به این روش طرح مورد نظر چاپ می گردد.
ایجاد طرح برجسته روی لباس می تواند جلوه ای خاص به لباس بدهد . پوشش مخملی احساس نرمی به بیننده می دهد.

 

همچنین در تزیین جعبه های کادویی ، مقوا های مخملی مصارف تزیینی  و کارت های عروسی با طرح مخملی، عروسک مخملی، لوازم تزیینی و آرایشی ، ساعت ، مجسمه مخملی، شمع های تزیینی و جشن تولد، کاکتوس مخملی و …  کاربرد های مختلفی دارد .
مخمل پاشی در تزیین وسایل و تولیدات ابتکاری نیز کاربرد های فراوان دارد .

دستگاه مخمل پاش در پوشش دهی مخمل روی کفش های از جنس PVC یا چرم ( مصنوعی یا طبیعی ) یا ایجاد طرح برجسته مخملی روی چرم و کیف و نظایر آن استفاده می شود.

دستگاه مخمل پاش در تزیین داخلی خودرو توسعه زیادی پیدا کرده و بعنوان یک کسب و کار جدید وارد بازار شده است .
از مخمل پاشی داشبورد و رودری ها گرفته تا قطعات کوچکتر نظیر سردنده ، کنسول و نظایر آن . حتی برای بدنه خودرو هم استفاده میشود و از آنجایی که چسب های استفاده شده ضدآب هستند و قدرت چسبندگی خوبی دارند میتوان مخمل پاشی را روی سطح خارجی اتومبیل هم استفاده کرد .
کاربرد دستگاه مخمل پاش در خودرو از این هم فراتر است کارخانجات تولید کننده لاستیک آببندی دور شیشه ماشین از مخمل پاشی برای آببندی داخل این لاستیک ها استفاده میکنند .

مخمل پاشی همچنین در ایجاد طرح روی دیوار و پنل های دکوراسیون کاربرد دارد .
کاربرد رایج تر، پوشش کامل دیوار ، کناف ، ستون ، قاب دیواری ، طرحهای برجسته و نظایر آن است که بسیار زیباست.
در پوشش مخملی دکورهای چوبی یا گچی نیز جلوه خاصی ایجاد می نماید .
علاوه بر آن پرزهای مخمل با جذب صداهای مزاحم خاصیت آکوستیک به دیوار میدهد و یکی از کاربردهای آن در استودیوهای ضبط صداست .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *