جیرپاش، مخمل پاش،چمن پاش و …

مخمل پاش برای قاب موبایل با لیزر کاری
کارآفرین باشید
2020-09-30
غلطک برای چسب زنی
چسب برای مخمل پاشی
2020-10-13

جیرپاش، مخمل پاش،چمن پاش و …

مخمل پاشی پادری

پادری مخملی

تبلیغات نادرست برخی از فروشندگان تحت عنوان دستگاه مخمل پاش چند کاره که امکان جیرپاشی و مخملپاشی و سبزه و چمن پاشی را همزمان دارد این سوال را در ذهن مشتری پیش میاورد که اینها چه تفاوتی باهم دارند.
در جواب باید گفت هیچ تفاوتی ندارند!
در واقع پودرمخمل پرزهای برش خورده به سایزهای مختلف است و دارای سایزهای متنوعی است که از 0.3 میلیمتر شروع میشود و عموما تا 10 میلیمتر هست که به سفارش تولید میشوند. سایزهای کوتاه مثلا 0.5 میلیمتر برای ایجاد سطوح جیر مانند و سایز 1 میلیمتر که بیشترین استفاده را در صنعت فلوک دارد به نام مخمل پاشی مشهور است زیرا نتیجه کار شبیه پارچه مخمل میشود. اما سایزهای بلندتر هم کاربرد خودشان را دارند. سایز 6 میلیمتر سبز رنگ را برای ساخت چمن مصنوعی یا سبزه مصنوعی بکار میبرند. سایزهای بزرگتر که کمتر استفاده میشود برای کاربردهای خاص نظیر پادری کاربرد دارد.
بنابراین اصل کار که ایجاد الکتریسیته ساکن در پودر مخمل و پرتاب آن به بیرون ظرف پودر است و نیز نشاندن الیاف بصورت ایستاده روی سطح چسب خورده، برای همه انواع پودرمخمل یکسان است.
البته اگر دستگاه دارای قدرت کم باشد بدیهی است که نتواند پرزهای بلندتر و سنگین تر را بخوبی پرتاب نماید ولی این به معنای قابلیت نیست.
برخی از فروشندگان اکلیل پاشی را نیز از قابلیت های دستگاه مخمل پاش خود معرفی میکنند. اما این هم تبلیغ نادرستی است. اولا همه سیستم های مخمل پاشها به یک نوع عمل میکنند یعنی با ایجاد الکتریسیته ساکن در پودر مخمل باعث میشوند تا الیاف بصورت ایستاده در چسب قرارگیرند و ثانیا بدلیل سنگین بودن و نیز نامناسب بودن جنس برخی از اکلیل ها پاشش آن بخوبی انجام نمیشود. ثالثا هدف از استفاده از دستگاه مخمل پاش ایستاده قرار گرفتن الیاف مخمل در سطح چسب است در حالی که این موضوع برای اکلیل لازم نیست.
بنابراین امکان اکلیل پاشی نه منحصر به دستگاه آنهاست و نه مناسب برای اکلیل پاشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *