آماده سازی برای پاشش پودر مخمل

مخمل پاش
راه اندازی دستگاه مخمل پاش
2017-03-07
چاپ مخمل
کاربردهای مخمل پاشی
2017-03-09

آماده سازی برای پاشش پودر مخمل

مخمل پاش برای تزیینات

همه نوع تزیین

قبل از شروع به کار باید توجه نمایید که شکل قطعه، نحوه انجام چسب زنی و مخمل پاشی را تعیین میکند.
اگر مخمل پاش برای پارچه ، مقوا ، ورق ام دی اف و مواردی از این دست که بصورت مسطح روی میز پهن میگردند استفاده می شود بهتر است زیر کار صفحه فلزی متصل به ارت (زمین) باشد . این کار بدین علت است که پودر ها بر اثر نیروی دافعه الکتریسیته ساکن به بیرون از ظرف پودر پرتاب شده و به طرف کار حرکت می کند اگر زیر کار فلز متصل شده به ارت باشد میتواند باعث نیروی جاذبه شده و الیاف پودر را به سمت خود جذب کند و در نتیجه پوشش بهتری به کار میدهد.
اگر از میز فلزی استفاده نمیکنید میتوانید یک صفحه فلزی مانند فویل آلومینیومی که با یک سیم به زمین وصل است زیر کار قراردهید.
برای مخمل پاشی روی اجسام سه بعدی نیازی به این صفحه فلزی نیست . مضافا بر این اگر در نزدیکی مسیر حرکت پودر به سمت کار، اجسام فلزی باشد می تواند باعث انحراف پودر شود . بنابر این بهتر است کار مورد نظر روی یک پایه نصب شود تا با زمین یا میز فلزی فاصله داشته باشد . همچنین میتوان از میزهای غیر فلزی یا چوبی برای این منظور استفاده کرد .
برای اینکه سطوح مخمل پاشی جذب بهتری داشته باشند اولا از چسب های پایه آب استفاده کنید و ثانیا بهتر است یک سر سیم متصل به ارت را بصورتی به کار متصل کنید که به لایه چسب روی کار تماس داشته باشد. دراینصورت با توجه به اینکه آب رسانای الکتریسیته هست میتواند یک لایه ارت (زمین) در چسب ایجاد کند و به جذب بهتر پودر مخمل کمک کند.
ارت دراینجا یک اتصال به زمین است. برای این منظور یک سیم به اسکلت ساختمان، لوله های فلزی آب یا شوفاژ، و هر جسم فلزی بزرگی که روی زمین غیر عایق قرار دارد و یا چارچوب فلزی درب و پنجره ( و یا هر فلزی که اتصال خوبی با ساختمان داشته باشد ) متصل می گردد. سر دیگر این سیم برای اتصال به دستگاه مخمل پاش و نیز به صفحه فلزی ( یا میز فلزی ) زیر کار و یا چسب روی قطعه کار استفاده میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *