مخمل پاشی برای پتینه و گچبری

چسب زنی روی سطوح بزرگ
2020-12-24
مخمل پاش برای لوازم بهداشتی
سیستم اتوماتیک در مقابل دستی (بخش 1)
2021-04-10

مخمل پاشی برای پتینه و گچبری

دستگاه مخمل پاش برای دیوار و ابزار

دیوار مخملی

مخمل پاشی روی تمامی سطوحی که قابل چسب زدن باشند امکان اجرا دارد. این بدان معناست که یک گستره بسیار وسیع برای کار با دستگاه مخمل پاش و ایجاد کسب و کار جدید با درآمدزایی پرسود وجود دارد.
انتخاب نوع کار مخمل پاشی، بستگی به کاربر است. اما برخی از کسب و کارها مورد توجه بیشتری هستند و در حال توسعه میباشند. از آن جمله میتوان به مخمل پاشی دکوراسیون داخلی مخصوصا روی دیوار اشاره کرد. اما کار به اینجا ختم نمیشود. تصور کنید که طرح یک پرنده یا یک گل روی گچبری اگر مخملی شود چقدر جلوه خواهد داشت. یعنی فقط همان بخش، چسب زده شده و مخمل پاشی شود. این یک ایده خیلی کارامد است زیرا علاوه بر زیبایی بدیعی که به کار میدهد مصرف مواد بسیار ناچیز دارد و عملا برای مجری هزینه ای ندارد.
همچنین اجرا بصورت مکمل روی پتینه به همین میزان زیبایی کار را افزایش میدهد تصور کنید بخشی ازکار را رنگ زده اید و بخشی را مخمل پاشی کرده اید یعنی ترکیبی از مخمل، رنگ و حتی ورق طلا. توجه کنید که میتوانید هر طرحی را با قلم مو یا بواسطه شابلون چسب کاری کنید و سپس روی آن پودرمخمل بپاشید. ایده دیگر برای پتینه کاری استفاده از پودر مخمل بصورت ابر و باد یا رنگین کمانی است. کافی است چند رنگ را داخل ظرف پودر دستگاه ریخته و همزمان پاشش کنید. بسیار زییا و بدیع خواهد بود. برای این کار میتوانید به سه روش عمل نمایید:

1- پودرهای مختلف را مخلوط کرده اما کاملا هم نزنید یعنی فقط در کنار هم باشند. بنابراین زمان پاشش پودر مخمل، این الیاف در کنار هم و مجزا قرار میگیرند.
2- میتوانید داخل ظرف پودر را با مقوا به دو یا چند قسمت تقسیم کنید و در هر خانه یک رنگ پودر بریزید.
3- میتوانید یک رنگ پودر مخمل را پاشش کنید و بلافاصله ظرف پودر را تعویض و از رنگ دیگر استفاده نمایید. با این روش حتی میتوانید روی کار سایه بزنید.

با روشهای ساده تر مانند استفاده از چسب نواری برای ایجاد طرحهای ابتکاری میتوانید چسب زنی را انجام داده و مخمل پاشی نمایید.

نگران تمیزکاری سطوح مخملی نباشید با یک جارو برقی براحتی گردوغبار روی آن تمیز میشود و اگر چسب ضدآب استفاده کرده باشید قابل شستشو هم خواهد بود.

مبتکر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *